به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومي اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، يحيي رحمتي گفت: سامانه نظارت و شکایات صدور مجوزهای کسبوکار (دادور) از یک سو امکان شکایت و پیگیری فرایندهای صدور مجوز را به عموم مردم و کسبوکارهای متقاضی دریافت مجوزهای کسبوکار از طریق سامانه تحت وب و نرمافزار ویژهی گوشیهای هوشمند ارائه میکند و از سوی دیگر، از طریق داشبورد آن برای مدیران ارشد و نهادهای نظارتی در حوزهی حاکمیت امکان دریافت شکایات و بازخوردهای مردمی در مورد وضعیت فرایند صدور مجوزهای کسبوکار بهمنظور رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات مردم در این زمینه را فراهم میآورد.
او ادامه داد: مانه دادور قابل ارایه از طریق شبکه اینترنت با داشبوردهایی برای«مرکز ملی رقابت»، «استانداران» و «بالاترین مقام دستگاه های اجرایی مرتبط با صدور مجوز» راه اندازی شده است.
مديركل ميراث فرهنگي استان زنجان اظهار كرد: متقاضیان دریافت مجوزهای کسب و کار در صورت طولانی شدن صدور مجوزها و دریافت هزینههای نامتعارف از سوی دستگاههای اجرایی میتوانند در این سامانه به سه مرجع استانداری، عالیترین مقام دستگاه دولتی و شورای رقابت شکایت کنند.
او افزود: استانداری و عالیترین مقام مسئول در مدت یک هفته باید با ارایه مستندات و استدلال قانونی جواب شاکیان را ارسال کند.
انتهای پیام/